Z perspektywy mamy

Najlepszy blog parentingowy

Lifestyle

Jak utrzymać formę z małymi dziećmi? Sprawdź porady dla aktywnych rodziców

 Wiele osób narzeka, że mając małe dzieci nie wystarcza im czasu na zadbanie o własną formę. Wystarczy jednak nieco przeprogramować swój grafik dnia, aby codziennie znaleźć czas na aktywność, nie wpływając tym samym negatywnie na inne obowiązki. Dziś podpowiemy, jak utrzymać świetną formę przy małych dzieciach.

 Baw się razem z dziećmi

 Dzieci uwielbiają zabawę i do pewnego wieku stanowi ona dla nich najważniejszy punkt dnia. Warto wykorzystać ten czas na to, aby zadbać o swoją formę i jednocześnie spędzić go ze swoimi pociechami, które docenią fakt, iż ich ukochany rodzic angażuje się z nimi w fascynującą zabawę. Możemy na przykład sami zaproponować maluchom zabawy aktywne, takie jak pokonywanie toru przeszkód czy kopanie piłki do celu. Dla nas będzie to świetny sposób na dodatkowy ruch, a dzieci w ten sposób będą rozwijały siłę mięśni, sprawność i koordynację ruchową.

 Innym Jogging z dzieckiem

 Bez względu na to, w jakim wieku jest nasze dziecko, może nam ono towarzyszyć podczas biegania. Jeśli jest w wieku niemowlęcym, wystarczy wyposażyć się w specjalny wózek joggingowy, w którym maluszek będzie sobie spokojnie odpoczywał, a my będziemy mogli swobodnie biec. W przypadku starszego dziecka możemy zaproponować mu przejażdżkę na rowerku. Maluch będzie podążał obok nas na dwukołowcu, a my w tym samym tempie będziemy realizować swój biegowy trening. Do tej aktywności właściwie nie potrzebujemy żadnych dodatkowych gadżetów. Wystarczy założyć wygodny strój, damskie buty sportowe i zabrać swoją pociechę w trasę. 

 Spacerowanie z maluszkiem

 Jedną z najlepszych form aktywności dla rodziców z małym dzieckiem jest spacerowanie. Nie wymaga ono posiadania specjalistycznego stroju i wystarczy nam zwyczajne, wygodne obuwie sportowe. Same zaś spacery w tempie pozwalającym osiągnąć wyższe tętno, trwające około godziny, doskonale wpływają na kondycję i jednocześnie sprzyjają spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej. Jeśli mamy niemowlaka, możemy po prostu spacerować z wózkiem lub zainwestować w chustę lub nosidełko, które mają tę zaletę, że zapewniają bliskość pomiędzy mamą i dzieckiem. Takie spacery będą więc niesamowitym przeżyciem dla maluszka, a dla rodzica szansą na zadbanie o swoją formę w przyjemny i pożyteczny dla obojga sposób.

 Trening w domu

 Zorganizowanie treningu w domu może być nieco bardziej problematyczne, jednak nie jest to niemożliwe. Jak zaplanować taki trening? Przede wszystkim wybierzmy 2 lub 3 dni, w których znajdziemy godzinę tylko dla siebie. Aby mieć pewność, że nic nam w nim nie przeszkodzi, umówmy się z partnerem lub partnerką, że w tym czasie oni w pełni przejmą opiekę nad dzieckiem, a następnie zamienicie się rolami. Warto wcześniej rozpisać sobie taki trening, przygotować muzykę oraz niezbędne przybory treningowe i skrupulatnie w wyznaczonych dniach go realizować.

 Dbanie o formę posiadając dzieci może być wyzwaniem. Jeśli jednak wszystko dobrze zaplanujemy, postawimy sobie cele, a przede wszystkim zaangażujemy dzieci w aktywność, będziemy cieszyć się nie tylko świetną sylwetką, ale również świetnie spędzonym czasem z naszymi pociechami. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Avatar
Redaktor naczelna portalu zperspektywymamy.pl.