Nasze perełki, oczka w głowie, kochane dzieci dla nich właśnie robimy wszystko. Dorosłym wydaje się ze są dobrymi psychologami i wiedza jak przekonać maleństwo aby zmieniło zdanie i zrezygnowało z pięknego komputera lub fascynującej gry. Okazuje się że jest odwrotnie, to one doskonale wiedzą jak postępować z dorosłymi, znają nowoczesne lub mniej nowoczesne. Skuteczne metody manipulacji to temat znany najmłodszym. To od dzieci powinniśmy się uczyć jakimi metodami osiągnąć cel.
Dziecko i jego metody manipulacji
Firmy, które zarabiają ogromne pieniądze na reklamach znają te metody i wykorzystują je do nabycia nowych klientów. Każda firma produkująca zabawki wie jak przyciągnąć uwagę najmłodszych, którzy używając wdzięku i subtelności przekonają rodziców do kupna nowego gadżetu. My sami wielokrotnie ulegamy pokusie nabywając jakiś drobiazg pod pretekstem że dla dziecka, po to by chociaż na moment przenieść się w świat bajek, wspomnień z dzieciństwa. Nie jesteśmy władni zatrzymać tego systemu, on nami rządzi. Reklama bezsprzecznie jest dźwignią handlu, bo to tak naprawdę dzięki niej przedmioty i rzeczy, które produkowane są przez daną firmę są następnie reklamowane w telewizji. Choć może się to dla nas wydawać łatwe i proste, aby zareklamować taki właśnie produkt, należy ułożyć sobie nie lada strategię. Większość reklam w telewizji jak wiemy są bez sensu i oglądanie ich jest dla nas wręcz śmieszne, nie patrzymy na nie z pozytywnej strony, tylko je po prostu wyśmiewamy.
Jednak czy można uznać to za dźwignię handlu?
Niby to co głupie i śmieszne, zostaje nam w pamięci wiele dłużej i lepiej, dlatego też reklamowanie takich produktów wcale nie musi nieść sensu i nie musi być poważne. Dla reklamodawców liczy się fakt zakupu danego produktu w sklepach, nic innego nie biorą oni pod uwagę. Należy jednak przyznać, iż reklama powinna być wesoła i kolorowa, bo to dzięki temu zapamiętamy ją dłużej. Dlatego też niektóre z tych ‘głupich’ dla nas reklam, zostają nam w pamięci na wiele dłużej niż inne, podstawowe reklamy.